אחד מהדברים החשובים ביותר לצורך הצלחת הגינה אלו המים. עם זאת, מים עשויים אף להוות מטרד וליצור אינספור בעיות כגון הצפות, רטיבות, הכתמת הריצוף,
החלקה  וכד'.

לכן, בבואנו לבנות את הגינה שמחוץ לבית יש לחשוב היטיב על פתרונות למים ואף להיעזר באיש מקצוע.  מדובר בעיקר על מי נגר עילי (לאחר המטרה או אירועי גשם) אך גם מי השקיה עלולים להוות בעיה, במידה ולא מטפלים נכון בשטח.

ככלל, למים יש שאיפה לנוע מנקודה גבוהה לנקודה נמוכה. לכן בראש ובראשונה צריך לוודא שכל השיפועים של הריצוף והקרקע בהיקף הבית מובילים מהבית כלפי חוץ. מטרתנו היא להרחיק מים מהבית. זאת אומרת: שהריצוף הקרוב לבית יהיה תמיד גבוה יותר מהריצוף הרחוק מהבית. כך יוכלו המים לנוע במהירות ויעילות מכיוון הבית כלפי חוץ. במידה ומדובר בחצר שכולה מרוצפת יש לדאוג לצינור ניקוז ופתח ניקוז גדולים בכדי למנוע הצפות במקרה של אירוע גשם עם כמות משקעים גבוהה בפרק זמן קצר.

הרחקת המים לא מהווה תחליף לאיטום טוב ויסודי של הקירות ויסודות הבית

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון בנוגע לעודפי מים בחצרות מרוצפות:

במידה ומתכננים לשתול בכדים ועציצים מומלץ לתכנן, בטרם מתחילים לרצף, היכן יעמדו ריכוזי הכדים והאדניות ולדאוג להכניס צינורות ניקוז תת קרקעיים שיכוסו ע"י הריצוף. כך תוכלו להימנע מעודפי מים שיזלגו על גבי הריצוף ויכתימו אותו, או לחילופין מצנרת ניקוז מכוערת על גבי הריצוף.