אחת השאלות הנפוצות לגבי השקיית גינות היא: "כמה זמן צריך להשקות" ?

אם יגיד לכם מישהו שצריך להשקות בערך חצי שעה את הדשא וארבעים דקות את הטפטפות לגינה אז תדעו שסביר להניח שלאותו אדם אין מושג לגבי מינוני השקיה.

כמות המים שיש להשקות גינות הוא נושא מאוד מורכב שאף להרבה מהאנשים העוסקים בגינון אין בקיאות מספקת לגביו.

כמות המים הנדרשת להשקיה תלויה במספר רב של גורמים כגון: אזור גיאוגרפי, סוג הקרקע, סוג הגידול, עונה בשנה, סוג אביזר ההשקיה, ספיקות  וכד'

ישנן טבלאות עזר לחישוב כמויות המים שיש להחזיר לקרקע שלא אכנס אליהן. מה שחשוב עבורכם לדעת ויחסית פשוט וקל ליישום זה הצורך בהשקיה נפרדת ואחידה לכל סוג גידול בנפרד.

סוג גידול: מונח השאול מהחקלאות ומתאר את סוג הצמח אותו מגדלים. בגינה הביתית הכוונה היא לקבוצות צמחים הקרובות, פחות או יותר, בדרישות ההשקיה שלהן. כגון: עצים, שיחים, עונתיים, דשא וכד'

בהשקיה נכונה, לכל קבוצה כזו מוקצה קו השקיה נפרד אשר באמצעותו ניתן לתת את כמות המים הנדרשת לאותה קבוצת הצמחים.

לא יעלה על הדעת להשקות עצים ופרחים שגדלים בעציצים על אותו קו. גם האינטרוולים( פרק הזמן בין השקיה להשקיה) וגם משך ההשקיה שונים לחלוטין ויגרמו נזק לאחד מהגידולים ואף לבזבוז של מים.

המסקנה האופרטיבית עבורכם: לדאוג למחשב השקיה שיודע להפעיל מספר ברזים ולדאוג להפריד את קווי ההשקיה ע"פ סוג הגידול. נכון שמחשב של קו אחד זול יותר ממחשב של ארבעה או שישה קווים, אך לטווח הארוך החיסכון במים ובעוגמת הנפש שתיגרם לכם כשצמחים ימותו שווה כל אגורה.